Program za učenje o umetni inteligenci za otroke med 6. in 15. letom

Nivo programa

Osnovni nivo

Ciljne skupine

Program je namenjen osnovnošolkam in osnovnošolcem, starim od 6 do 15 let, zlasti pa učencem druge in tretje triade, ki jih zanima svet umetne inteligence, ustvarjalnosti ter digitalne tehnologije.

Opis programa

Program AI Ninja Kid je sestavljen iz več tematskih sklopov, ki se smiselno povezujejo in postopno gradijo razumevanje umetne inteligence in temeljnih digitalnih kompetenc, prilagojenih osnovnošolski starostni skupini.

Udeleženci bodo na igriv in interaktiven način najprej spoznali osnovne pojme umetne inteligence in njen vpliv na vsakdanje življenje otrok in mladostnikov. Sledilo bo praktično ustvarjanje z generativnimi orodji umetne inteligence (npr. ChatGPT, Canva in drugi), kjer bodo mladi lahko ustvarjali zgodbe, slike, stripe, plakate ali video vložke – vse z uporabo preprostih digitalnih orodij, ki spodbujajo domišljijo in samostojno delo.

V nadaljevanju se bodo udeleženci poglobili v teme digitalne etike, varnosti in zakonitosti, pri čemer bodo uporabljena kakovostna in preverjena izobraževalna gradiva, kot so vsebine Safe.si in SI-CERT.

Program se zaključi z ustvarjanjem končnega izdelka ali skupinskega mini-projekta, ki odgovarja na preprosto, a resnično vprašanje iz vsakdanjega življenja, ob tem pa pokaže pridobljeno znanje, ustvarjalnost in odgovorno uporabo tehnologije.

Pričakovano predznanje udeležencev

Udeleženci za vključitev v program ne potrebujejo nobenega predhodnega znanja s področja umetne inteligence, programiranja ali digitalnega oblikovanja. Edina pričakovana kompetenca je osnovna računalniška pismenost (uporaba brskalnika, osnovno upravljanje datotek, pisanje besedil). Vsa ostala znanja bodo osvojena skozi mentoriran proces in prilagojene praktične naloge.

Cilji programa

Cilj programa je mlade opremiti z osnovnim razumevanjem umetne inteligence, razvojem digitalnih veščin ter odgovornim pristopom k uporabi spletnih tehnologij. Ključni cilji vključujejo:

  • Razvijanje digitalnih kompetenc v skladu z evropskim okvirom DigComp 2.2.
  • Spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti s pomočjo generativnih orodij UI.
  • Učenje osnov programiranja in algoritmičnega razmišljanja s praktičnimi nalogami.
  • Ozaveščanje o etičnih vidikih tehnologije, varni uporabi interneta in zaščiti zasebnosti.
  • Krepitev sodelovanja, timskega dela in javnega nastopanja skozi skupinski projekt in predstavitev.
  • Motivacija za nadaljnje učenje in raziskovanje kariernih poti v digitalnem svetu.

Program spodbuja tudi kritično razmišljanje o sodobni tehnologiji ter aktivno in odgovorno vlogo posameznika v digitalni družbi.