Delavnice in hekatoni - za mlade med 18. in 29. letom

Nivo programa

Napredni nivo

Ciljne skupine

Program je namenjen študentom, mladim zaposlenim in inovatorjem, starim med 18 in 29 let, ki jih zanima področje umetne inteligence. Namenjen je tistim, ki želijo nadgraditi svoje digitalne veščine, bolje razumeti potencial tehnologije UI in razvijati rešitve za aktualne izzive iz realnega okolja.

Opis programa

Program delavnic in hekatonov je zasnovan kot celostna učna izkušnja, ki udeležence skozi več vsebinskih sklopov vodi od uvodnega razumevanja umetne inteligence do razvoja konkretnih digitalnih rešitev. V uvodnem modulu spoznajo napredne primere uporabe UI v gospodarstvu, industriji in družbi, ter karierne priložnosti, povezane z novimi poklici prihodnosti. Sledi praktični modul, kjer se mladi učijo uporabe naprednih generativnih orodij, kot so GitHub Copilot, Midjourney in Gemini, s katerimi ustvarjajo interaktivne digitalne vsebine. V nadaljevanju se udeleženci poglobijo v programiranje in uporabo UI API-jev ter z mentorji razvijajo prototipe za reševanje izzivov, kot so avtomatizacija poslovnih procesov ali lokalne digitalne storitve. Poseben poudarek je na etičnih in varnostnih vprašanjih, kjer se obravnavajo teme, kot so spletni bonton, varnost naprav, zaščita osebnih podatkov, ter dileme, kot so pristranskost algoritmov, zloraba UI in pravni okviri rabe digitalnih vsebin. Zaključek programa predstavlja hekaton, kjer udeleženci v timih rešujejo konkretne izzive iz prakse, in zaključno srečanje, na katerem predstavijo svoje rešitve strokovni komisiji, prejmejo povratne informacije in reflektirajo pridobljena znanja ter karierne možnosti.

Pričakovano predznanje udeležencev

Program je primeren za mlade z osnovnim razumevanjem digitalne tehnologije. Predhodno znanje programiranja ali umetne inteligence ni nujno, je pa zaželeno. Pomembnejša sta motivacija za učenje in odprtost za delo v skupini. Vsa napredna orodja in koncepti bodo predstavljeni postopoma, z aktivno podporo mentorjev.

Cilji programa

  • Spodbuditi razumevanje in praktično uporabo umetne inteligence med mladimi.
  • Razviti konkretne digitalne kompetence – od uporabe orodij UI do programiranja rešitev in etične rabe tehnologije.
  • Okrepiti zavest o varni in odgovorni uporabi digitalnih tehnologij (zasebnost, spletna varnost, digitalna etika).
  • Povezati mlade z izzivi iz realnega sveta in jim omogočiti sodelovanje z industrijo, lokalnimi skupnostmi in nevladnim sektorjem.
  • Povečati zanimanje za tehnične poklice ter omogočiti vpogled v karierne poti prihodnosti v kontekstu UI.